پرت كردن اشيا توسط كودك چه دليلي دارد و چطور آن را درمان كنيم؟

مشكلي كه بعضي خانواده ها در تربيت فرزندشان با آن مواجه مي شوند پرتاب وسايل و اشياي منزل است كه در برخي كودكان زير 5 سال ديده مي شود. بنا به درخواست برخي از كاربران در اين مقاله مي خواهيم علت بروز اين رفتار و همچنين راهكارهايي براي درمان اين رفتار غلط را براي شما والدين گرامي بيان نماييم.

همه كودكان روحيه بسيار حساس و شكننده اي دارند و والدين در نوع برخورد با آنها بايد دقت بيشتري داشته باشند. جيغ زدن، كوبيدن سر به ديوار، پرت كردن اشياء و… جزو عاداتي است كه برخي كودكان در سنيني خاص آنرا تجربه مي كنند. لذا با روش هاي درست رفتاري مي توان اين عادات را از ليست رفتارهاي كودك خود حذف نمود. تنها نكته اي كه پدر و ماد ها بايد آنرا بياد بسپارند اين است كه كودك خود را محدود نكنند و با سخت گيري و تنبيه وي ترك اين عادت را براي وي مشكل ننمايند. هر چند كودكان نسبت به اتفاقاتي كه در اطرافشان مي افتد درك بسيار پاييني دارند اما همين پرت كردن اشيا توسط آنها حس كنجكاوي را در آنها بالا مي برد و باعث بروز خلاقيت و رشد فيزيكي در آنها مي شود.

و حالا نظر دكتر هلاكويي را در اين خصوص بخوانيم: 

پرتاب كردن اشياء مستلزم هماهنگي بين دست و چشم كودك است و هنگامي‌كه كودك شروع به پرتاب كردن اشياء مي‌كند، نه تنها بسيار به خودش مي‌بالد كه يك مهارت جديد را كشف كرده، بلكه والدين نيز بايد خوشحال باشند كه او يك مرحله رشد ديگر را نيز طي كرده است، هرچند كه اين امر ممكن است آنها را خوشحال نكند كه او ماكاروني را از بشقابش بر روي زمين بريزد و يا پستانكش را در خيابان از دهانش به بيرون پرت كند. در واقع با اين كار كودك در حال بررسي نيروي جاذبه است، اگرچه شايد درك درستي از آن نداشته باشد اما نتيجه و اثر آن را به خوبي متوجه مي‌شود. ممكن است كم‌كم پرت كردن اشيا به صورت يك عادت و براي بيان خشم مورد استفاده قرار بگيرد و كودك شما هنگامي كه عصباني مي‌شود هر آنچه دم دستش باشد را پرت كند. اگر در پاسخ به پرتاب كردن، عكس‌العمل تندي نشان ندهيد معمولا اين رفتار‌ها هم مي‌گذرند و پرتاب كردن در مرحله يادگيري باقي مانده و كودك شما از آن به عنوان وسيله‌اي براي ابراز خشم استفاده نخواهد كرد.

پرتاب-اشيا-توسط-كودك

...

براي مطالعه ادامه متن بر روي لينك اصلي زير كليك كنيد:

پرت كردن اشيا توسط كودك چه دليلي دارد و چطور آن را درمان كنيم؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.