علت اصلي افسردگي در كودكان و نوجوانان از ديدگاه جديدترين تحقيقات دنيا چيست؟

اختلال افسردگي فقط مختص بزرگترها نيست بلكه كودكان و نوجوانان را نيز درگير خود ساخته است. در ادامه اين مقاله با علت اصلي افسردگي در كودكان و نوجوانان از ديدگاه جديدترين تحقيقات دنيا آشنا مي شويد.

داشتن اميد به زندگي و آينده بهترين و مؤثرترين راه براي غلبه بر افسردگي و همچنين پيشگيري از آن است. اما اين راهكار بيشتر به درد بزرگترها مي خورد تا كودكان! پس بايد به فكر درمان ديگري براي افسردگي كودكان و نوجوانان بود. آيا تاكنون به اين موضوع فكر كرده ايد كه در كودكان و نوجوانان چطور مي شود افسردگي را درمان كرد؟ حداقل كاري كه يك پدر و مادر مي توانند براي درمان افسردگي فرزند خود انجام دهند اين است كه گشت و گذار در فضاي مجازي را براي آنها به حداقل برسانند، چرا كه بي تحركي و سكون و عدم برقراري ارتباط با ديگران باعث گرفته شدن روحيه و در نتيجه افسردگي مي گردد. بجاي اينكار كودك را به بازي كردن با هم سن و سالانش تشويق كنيد تا ضمن برقراري ارتباط اجتماعي با ديگران، شاهد شادابي و نشاط وي باشيد.

افسردگي در كودكان:

افسردگي

آنچه واضح است اين است كه همه كودكان نسبت به بحران‌هاي احساسي واكنش يكساني نشان نمي دهند،گاهي اين مقاطع بحراني در برخي كودكان منجر به افسردگي مي‌شود. احتمال ابتلا به افسردگي در كودكان و نوجوانان مبتلا به اختلال كم‌توجهي‌، بيش‌فعالي، اختلال يادگيري، اختلال اضطراب و اضطراب نافرماني مقابله‌جويانه (ODD) بيشتر است. همچنين استرس شديد، تروما يا سابقه‌ي خانوادگي اختلالات خُلقي از جمله عواملي هستند كه احتمال بروز افسردگي را در سنين پايين افزايش مي‌دهند. كودكان افسرده معمولا از وجود درد شكايت مي‌كنند و كمتر از احساسات‌شان حرف مي‌زنند و هيچ علاقه اي به بازي با هم سن و سالانشان از خود نشان نمي دهند. حتي با ديدن دوستانشان نيز خوشحال نمي شوند.

علل افسردگي در كودكان:

...

براي مطالعه ادامه متن به لينك اصلي زير رجوع نماييد:

علت اصلي افسردگي در كودكان و نوجوانان از ديدگاه جديدترين تحقيقات دنيا چيست؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.