۶ ويژگي مهم كه هر اتاق خواب كودك پسر بايد داشته باشد

معرفي تكنيكهايي براي روانشناسي كودك

۶ ويژگي مهم كه هر اتاق خواب كودك پسر بايد داشته باشد

اتاق خواب كودك با تمام وسايل و ويژگي هايي كه دارد بر روي خلق و خو و رفتار و از همه مهم تر بر خواب مناسب كودك تأثير فوق العاده اي دارد. به همين جهت تصميم گرفتيم تا در اين مقاله 6 تا از ويژگي هاي مهم اتاق خواب كودك پسر را به شما والدين عزيز معرفي كنيم.

شما اتاق خواب كودكتون را مي تونين به شكل هاي مختلف طراحي و تزيين كنيد. ميتونين سنتي طراحي كنيد و يا مدرن و شيك. پرده هاي تزيين دار، رو تختي و ملحفه ها و فرشهاي ابريشمي از جمله نكاتي است كه براي چيدمان اتاق كودك بايد به آنها توجه كزد. شما مي توانيد براي طراحي اتاق كودك پسرانه از فرش هاي فانتزي و يا ساده استفاده نماييد. انتخاب پرده اي مناسب مي تواند در ايجاد فضايي آرامش بخش و زيبا در اتاق كودك تاثير زيادي داشته باشد. البته براي تزيين اتاق كودك گزينه هاي بسيار زياد و متنوعي وجود دارد كه همين امر دست طراحان را براي ايجاد تنوع در اتاق خواب كودك و نوجوان باز مي گذارد.

1- استفاده نكردن از يك رنگ براي تمام اتاق:

اگر از يك رنگ براي همه قسمتهاي اتاق كودك استفاده كنيد باعث خسته شدن وي از اتاقش مي شود. بنابراين اگر از دو يا چند رنگ داشته باشد عوض كردن قسمتي از رنگ اتاق كار چندان مشكلي نخواهد بود. در صورتي كه اگر اتاق كودك فقط يك رنگ داشته باشد براي تعويض رنگ آن بايد كل اتاق را رنگ كنيد. بهتر است طراحي دكوراسيون داخلي اتاق كودك را با رنگ هاي خنثي نظير سفيد و خاكستري شروع كنيد؛ سپس رنگ هاي سرد و يا گرم را به دكوراسيون اضافه كنيد.

رنگ اتاق

2- داشتن كمد و دراول:

براي اينكه اتاق كودك خيلي شلوغ نشود بايد از كود و دراول براي قرار دادن لباسها در آداخل آنها استفاده كنيد. ضمن اينكه بايد به كودكتان ياد دهيد كه لباسهايش را خودش تا كند و در داخل دراول قرار دهد و داخل كمد هم لباسهايش را با گيره لباس آويزان كند. در اينصورت بچه ها ياد مي گيرند هميشه مرتب و منظم باشند و هر كدام از لباسهايشان را به گوشه اي پرت نكنند. به اين نكته توجه داشته باشيد كه اتاق خواب پسرانه فضايي براي تخليه انرژي است، كودك شما با وجود سن كم، باز هم توانايي‌ها و نيازهايي دارد كه بايد به آنها توجه كنيد و مناسب‌ترين فضا و مكان را فراهم آوريد. براي اينكه كودكان پسر فضاي كافي براي بازي كردن داشته باشند استفاده از كمد و دراول براي بازتر شدن فضاي اتاق الزامي است.

...

براي مطالعه ادامه متن بر روي لينك اصلي زير كليك كنيد:

6 ويژگي مهم كه هر اتاق خواب كودك پسر بايد داشته باشد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.